Persoonsalarmering met vergoeding van uw zorgverzekering
Persoonsalarmering is een belangrijk hulpmiddel om langer zelfstandig thuis te kunnen wonen. In bepaalde situaties dragen zorgverzekeringen daarom bij in de kosten. CSI werkt samen met alle Nederlandse zorgverzekeraars. Wij helpen u graag bij het aanvragen van een vergoeding.
Welk deel wordt vergoed
Uw persoonsalarm bestaat uit twee delen:
• Apparatuur (een hals zendertje en een basisstation)
• Een abonnement bij een meldcentrale
De kosten van de apparatuur worden vergoed uit de basisverzekering. Het abonnement van de meldcentrale wordt soms vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Voor beide vergoedingen geldt dat er sprake moet zijn van een medische indicatie voor persoonsalarmering.
Indicatie
Uw zorgverzekeraar beoordeelt uw situatie door middel van uw medische situatie. De gegevens hiervoor levert u zelf aan. Het formulier dat u daarvoor nodig hebt krijgt u van ons toegestuurd zodra u zich bij ons aanmeldt. Uiteraard helpen wij u graag. Een advies van de huisarts om persoonsalarmering in te zetten is helaas niet voldoende om de zorgverzekeraar te overtuigen.
Criteria
Zorgverzekeraars zien persoonsalarmering als een hulpmiddel voor mensen met een beperking. Zij vergoeden (een deel van) de kosten indien u:
• Voor langere tijd op uzelf bent aangewezen;
• In noodgevallen direct medische of technische hulp nodig hebt;
• Niet in staat bent in zo’n geval telefonisch om hulp te vragen.
Ook zonder vergoeding
Niet iedereen komt voor vergoeding in aanmerking. Gelukkig kunt u ook zonder indicatie persoonsalarmering gebruiken. Wij helpen u graag verder.
Het aanvraagtraject
Wij zetten onze jarenlange ervaring en goede contacten bij zorgverzekeraars graag in om u te helpen. Wij voorzien u van de juiste formulieren om de aanvraag te kunnen doen. De zorgverzekering informeert u persoonlijk over de uitkomst.
Starten met persoonsalarmering
Al voor de aanvraagprocedure is afgerond, kunt u starten met persoonsalarmering. Wanneer de zorgverzekering een vergoeding toekent, crediteren wij het teveel betaalde bedrag. CSI factureert vervolgens rechtstreeks aan de zorgverzekeraar. Wanneer u voor vergoeding in aanmerking komt, hoeft u dit bedrag dus niet zelf voor te schieten.
U kunt er ook voor kiezen te wachten met aansluiten tot u bericht heeft van uw zorgverzekeraar. Mocht u niet voor een vergoeding in aanmerking komen, dan kunt u nog altijd persoonsalarmering gaan gebruiken. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.
Het aanvraagproces vergoeding via de zorgverzekeraar
Vul hieronder uw gegevens in
U ontvangt het medisch aanvraagformulier voor uw zorgverzekeraar na volledige afronding van de aanvraag
U vult het medische indicatieformulier in en stuurt het dan naar ons op
Wij voorzien u van persoonsalarmering (tenzij u echt wilt wachten op de uitslag van de beoordeling door de zorgverzekeraar)
U krijgt van uw zorgverzekeraar bericht over wel/geen vergoeding (bij toekenning van vergoeding crediteren wij u de teveel betaalde kosten)
Heeft u vragen over uw situatie of wilt u
hulp bij het aanvragen van een vergoeding?
Neem dan contact met ons op:
CSI Persoonsalarmering
Biesven 2
5595 DD Leende
Postbus 99
5595 ZH Leende
088 0274017
acountmanagement@csiservice.nl
IBAN: NL96 RABO 0120 3328 41
BTW: NL 8071.51.208.B01